Monday, February 28, 2011

aku yang absent-minded ini~

Dari answers.com:
Deep in thought and heedless of present circumstances or activities; preoccupied.So lost in thought as to be unaware of one's surroundings

Dari dictionary.com:
Preoccupied; forgetful; inattentive

Dari wikipedia:
Absent-mindedness can refer to three very different things:
  1. a low level of attention ("blanking" or “zoning out”);
  1. intense attention to a single object of focus (hyperfocus) that makes a person oblivious to events around him; or
  1. unwarranted distraction of attention from the object of focus by irrelevant thoughts or environmental events.

Dari aku?
AKU.
senangkan definition dari aku.com...

Huhuhuhu ..

Semalam dan kelmarin penghijrahan dari tempat tinggalku yg lama ke tempat yg baru telah berlaku dlm idupku ini dek kerana perpindahan tempat kje (di mana sgt tak best)
Dlm proses perpindahan tu byk benda kelakar berlaku (menjadi kelakar sbb aku bersama seorang kawan yang keja dia gelaaaaaaaaaaak je setiap kali berlaku insiden keterlupaan aku ni)..seperti:
a) Da angkut barang taruk kat luar , kuncila pintu umah tp lupa kunci kat mana, naseb baik jumpa klu tak terkunci diluar

b) da angkut barang sket2 ke kereta naik balik lupa plak bawak kunci umah(tertinggal dlm keta) turun balik, 2 kali plak tu..http://www.emocutez.com
c)ingat nak buat 2 trip ,1st trip nak unpack n empty all the storage boxes n nak pack few other things yg masih tertinggal kat umah lama ni tp terlupa plak..da smp sini (dimana perjalanannya agak jauh!) baru teringat tade boxes pon soooo nak angkut macam mana???? aiyak~penat wooo!http://www.emocutez.com


Kawan aku tu cakap aku ni nampak je macho (macho ke?) ala-ala ayu kerek pon ada..tapi bila da kenal dan bersama dlm insiden2 ini..dia kata aku ni kartun rupanya~ di sini berlakulah aplikasi proverb berbunyi dont judge a book by its cover~

Dalam kehidupan ku ini bknlah kali pertama...byk kali hilang fon, nyaris hilang fon, tak ingat tinggal mana, cari tak jumpa...macam skang ni musim kunci...tahun lepas nyaris tak pegi keje sbb terkunci diri sendiri dlm rumah, kunci tinggal dlm bilik tp bilik pon da kena kunci..2nd time same scenario luckily da pandai jadi MacGyver (siapakah??)..


Pakai fork dapat bukak kunci, tera an an?? 



Macam2 lagi la situasi yg menyusahkan...yang kena buat keja byk kali (apalah naseb)...sebab aku jenis absent-minded bak kata orang puteh... bak kata orang Melayu, pelupa la kot..tapi takdala pelupa sgt..cuma bila ngah wat menda lain n terlalu fokus..mesti yg lain terabai..ades..tensi taw ~~~

Di saat ini, aku menaip blog ni aku ngah tensi la ni... situasi ketiga di atas tula..pagi-pagi da gerak da smp umah lama nak bungkus PC n beberapa barang lagi tapi lupa bwk storage box dari umah baru..tak pasal-pasal je.. Apakah?? huhu  http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment

U can comment down below